27 december 2005

Lidt gammelt og lidt nyt

Dette her bliver på et eller andet tidspunkt til at halstørklæde. Garn kan man dårligt kalde det. Det er Shanti Silk fra Hamilton. Billedet yder det ikke helt retfærdighed, men man kan da få en fornemmelse af farverne. (Det er genbrugsgarn, fra Silke Sarier). Det er lidt hårdt at strikke med, så på trods af at det er glat på pind 6, så tager det lidt tid for jeg strikker kun et par pinde en gang imellem, ellers "ryger" mine håndled.







Den her nydelige glade dame er fra en af mine gamle bøger, hun ser så øhhh fiks ud, syns jeg, det er da en helt unik solbrille hun har på, og så den der lille sløjfe i håret. Og vesten, jamen den er der naturligvis opskrift på.
Det er lidt sjovt,- meget af det som er vældigt in i de nye strikkebøger ligner grangiveligt kopier fra gamle strikkebøger,- især dem fra 50'erne. Altså måske ikke lige den her vestting, men jeg er da stødt på en del cardigans og lign. Gud ved hvornår man kan kalde sig designer af en model???









Hovedtørklædet er genopstået i vores husstand. Eller skal man kalde det en strikket bandana??? Hvorom alting er så er de meget populære hos mine piger. Amalies naturkrøller bliver tæmmet effektivt med sådan en tingest, og så slipper hun for moderens "Kan du ikke lige rede dit hår,- eller gøre et eller andet??????".

Garnet? 6 trådet Regia, "Crazy Jungle", et lækkert garn at strikke med og ovenud praktisk. Hvor man kan købe det??? Jamen det kan man lige om lidt i min butik.
nusse&nørkle

Ingen kommentarer: