23 februar 2006

½ trøje

Sådan her ser en halv trøje strikket i pladegarn med strømpetweed garn som "støttetråd" ud. Er det ikke flot med farveskiftene? Strikket på p 5mm med en tråd af hver. Foreløbig har jeg brugt knap et "fed" pladegarn og 3,5 ngl. tweed. Jeg bliver lige overrasket hver gang over hvor helt utrolig meget man får ud af det pladegarn.

Det melerede bomuldsgarn kaldte på at blive testet, så det her er et fortløbende projekt som lige nu har babytæppe størrelse, men tænk nu hvis tålmodigheden rækker til senge tæppe størrelse...... :o) Jeg bruger en hæklenål 4 mm og alle farverne, fastmasker og hæfter ender undervejs, så det er egentlig bare at hækle derudaf. Som den opmærksomme vil kunne se har jeg lavet en fejl, da jeg glemte at dreje mit arbejde på et tidspunkt så spiralen er ikke en rigtig spiral. Jeg leger bare at sådan skal det være..... for jeg gider ikke pille op.....

Ingen kommentarer: