22 marts 2006

Bøger



Det her er kun et lille bitte udpluk af samlingen. Den bliver en af dagene udvidet med mit seneste raid i cyberspace, hvor en eller anden mand fik mig lokket til at købe en masse af hans gamle håndarbejdsbøger. Om jeg glæder mig....???? Som en lille hund i en tynd snor. Om bank-kontoen glæder sig? Nix. ( Men den synes jo heller ikke at noget er sjovt, overhovedet...)Om kæresten glæder sig???? Endnu mere nix. "Hvad skal du med alle de bøger".

Jeg ved det ikke, det er bare en passion, lige som alle mine kogebøger,- jeg har madopskrifter nok til en lave en ny ret hver eneste dag indtil den nye istid kommer........ Sårn er jeg bare......

Jeg vil så lige sige at jeg for eksempel ikke fatter en bønne af hvad man skal med 130 cd'er af den(omend legendariske kunstner) Neil Young. Jeg tror ikke engang 130 kan gøre det...... Så kom ikke her kæreste ;-))))

Hvad får en granvoksen kvinde til at købe en bog som den her? Et barn er flyttet hjemmefra og de tilbageværende går mere op i hvem der bliver smidt ud af "Paradise Hotel"

Jamen.....den er pæn at se på......

En dag jeg var en tur i den lokale Røde kors butik, lå de her bøger der. Lise Lander "De fire årstider" En kogebog for hver årstid. Og jeg måtte bare eje dem. Fordi de er sjove, fordi der er de fineste tegninger til hver ret i bøgerne. Bare fordi.

Nu er det så at vi kommer til det spegede ved den her affære. Mine børn er i sagens natur vokset op med mange,mange bøger i hjemmet. Også mange af den slags uden billeder, opskrifter og sjove tegninger indeni. Den store har arvet mors forkærlighed for det skrevne ord, men de små???? tsk,tsk,tsk. Der er lukket, helt lukket. Jeg har sågar købt Mary Kate og Ashley Olsen (Jaiks!) bøger til dem, jeg trækker dem med på biblioteket, jeg har gemt alle mine gamle børne-og ungdomsbøger, jeg har lånt lydbøger... Der er intet at gøre. For at citere min yngste,- og jeg undskylder med det samme sproget :" Det er røvsygt og det tager så laaaaaaaaaaang tid at læse en hel bog". SUK

1 kommentar:

Mette G. sagde ...

Hej!

Det indlæg kunne jeg såmænd også have skrevet. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange bøger jeg har - både med og uden billeder :-)

Ud af 3 børn er det kun den midterste (eneste pige!), der læser. Hun læser så til gengæld altid. Den yngste dreng læste de første Harry Potter bøger, men det gider han heller ikke mere.

De er som dine blevet slæbt på biblioteket fra de var helt små, men det har altså ikke "hjulpet" på drengene.

Hilsen
Mette G.