03 januar 2006

Emma står model



For denne her kattehue. Modellen er fra Stitch'n Bitch, garnet er en blanding af strømpegarn og noget sært Colinette båndgarn som ligner en trist affære ved første øjekast (noget i retning af bukseelastik...) men når man så strikker med det bliver det helt fluffy og fint.
Der har været stor kamp om huen, som både Amalie og Emma ville have, men i virkeligheden er den til den ældste som kommer hjem og holder juleaften 14/1. Ja nemlig 14 januar ligger vores juleaften i år øøøøøh sidste år, eller hvordan det nu hedder.....







Strømperne her er i Opal Partystriber, garnet kan du købe lige om lidt her . Det er sådan nogle lækre farver, man kan kun blive i godt humør. Jeg var ved at være lidt trist over min personlige sokkegarnsbeholdning,- på en eller anden måde har "NOGEN" bestilt sådan nogle kedelige farver, så "EN ANDEN" var ved at blive helt depri over det. Sådan er det tit ikk? Det man synes er helt passende og fabelagtigt den ene dag, syns man er røvsygt den næste,- lader man det så ligge et halvt års tid,- jamen så har det forvandlet sig til noget godt igen. Som regel da......



Denne her hue er til gengæld Emma´s egen udgave af kattehuen, som ikke er en kattehue da hun ikke ville have ører på. Samtidig er den blevet for lille synes jeg
"NEJ, den passer helt fint" siger hun og skruer hovedet ind i huen. Garnet er noget Popcorn fra Sandnes tror jeg nok og helt alm. strømpegarn. Grunden til den blev for lille er at jeg menete jeg kunne opskriften udenad, jeg havde dog lige lavet den en gang, så det skulle da ikke være så svært vel? Lad mig så lige slå fast: Det er en god ide at kunne huske pindestørrelsen bare sådan til en begyndelse......

Ingen kommentarer: